EGYKŐ – EGYensúlyban – KÖzösségben
Iskolai közösségekben, komplex bántalmazásellenes programokban is dolgozom. Partnereim ebben: dr. Magyar Erika (mediátor, jogász, resztoratív konfliktuskezelő, a büntetőjogi mediáció szakmai koordinátora), Török Judit (mediátor, egyéni és teamcoach, pedagógiai tanácsadó)

Helyreállító szemlélet
Természetesen az egy (hosszú) folyamat, amíg a közösség ilyen támogatóvá válik: tudatos jelenlét, a resztoratív (helyreállító) szemlélet és a mentalizáció (képesség mások érzelmeinek, szándékainak stb. felismerésére, a másik helyzetébe való beleélésre) folyamatos tanulása és gyakorlása áll a középpontjában.
Ahhoz, hogy az egész iskolai közösség ilyen jól működő legyen, rendszerszerszemléletben érdemes gondolkodnunk: mind a diákokkal (osztályközösségekkel), mind a pedagógusokkal, mind pedig a szülőkkel dolgozunk lehetőség szerint.
A közösségek ereje
Hiszek a közösségek erejében: egy közösségben, amely a működési szabályait saját maga alakítja ki, együttműködőek, egymást segítőek a tagjai. Jóval kevesebb a konfliktusuk, amelyeket hatékonyabban és gyorsabban tudnak kezelni. Egy ilyen közösségben gyakorlatilag megszűnik a bántalmazás (bullying), mert a tagjai nem tűrik azt: azonnal odalépnek az áldozat mellé, így a bántalmazó nem kap teret, figyelmet.

Eszközeink:
- helyzetfelmérés – annak megállapítása érdekében, hogy konfliktuskezelésre vagy bántalmazás miatti beavatkozásra van-e szükség
- konfliktuskezelési módszerek (mediáció, kör-, illetve konferencia módszer) alkalmazása
- csapat-, illetve közösségépítő foglalkozások (elsődlegesen gyerekeknek) konfliktus vagy bántalmazás hatásainak a feldolgozása érdekében is,
- ismeretátadó foglalkozások (bullying és a konfliktusok közösségi szintű jelenlétéről és kezeléséről, módszereink bemutatásáról, jogi következményekről),
- szemléletformáló tréningek,
- workshopok,
- tanárok számára resztoratív módszereket átadó facilitátor képzés.
Eddig volt szerencsénk a Kispesti Kós Károly Általános Iskolával, a Weöres Sándor Általános Iskolával, az Alternatív Közgazdasági Gimnázium Kisiskolájával és a szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskolával dolgozni.